Wagony z tektury.
Kolejny rysunek przedstawia różne rodzaje wagonów. Są to bardzo stare typy wagonów osobowych, niekiedy jeszcze używane na niektórych podmiejskich trasach.
Pierwszy z nich, tak zwany „boczniak”, nie wymaga specjalnego omówienia, natomiast drugi jest nieco trudniejszy do wykonania. Podwozie wagonu (3 pudełka) zakończone jest przyklejonymi pionowo tekturkami (1 i 2), dach w części oznaczonej numerami 3 i 4 wykonano z szufladek z podciętymi lekko bokami. Część środkową wagonu (5) sklejamy z mniejszych pudełek odpowiednio przyciętych. Wagony oklejamy papierem czarnym lub ciemnozielonym. Koła, okna, drzwi i sprzęgi wykonujemy tak jak przy lokomotywach.
Kolejny wagon to wagon bagażowy, przy którym znajduje się pomieszczenie dla kierownika pociągu.
Następnie proponujemy kilka rodzajów wagonów towarowych: wagony kryte, węglarka, i platforma. Węglarka wykonana jest z samych szufladek. Trzy ostatnie wyposażone są w budkę hamulcową. Zwykle doczepiane są na końcu składu. Wagony okleimy papierem czerwonym lub czarnym 1.
Pociągiem składającym się z wielu węglarek (tylko jedną zaopatrujemy w budkę hamulcową, pozostałe mogą być prostsze w konstrukcji — bez budki) dziecko może przewozić różne drobiazgi: kamyki, kasztany, żołędzie itp.